Energiemetingen
Wij leveren nauwkeurige metingen en kalibraties voor diverse industriële en huishoudelijke toepassingen. Kies hieronder een dienst voor meer informatie.
Vragen? Neem gerust contact op met onze Adjunct Directeur

Linda Nijenhuis
+31 (0)6 – 20088547
l.nijenhuis@cijborculo.nl
Zeker meten!
Dit doen wij op het gebied van energiemetingen:
Gas
- Landelijk actief
- Keuring op locatie
- Voor bijna alle gasmeters
- Mobiel meten leidt tot minder kosten en stilstand
Elektra
- Onafhankelijke service
- Directe & indirecte meting
- Wettelijk verplichte inspecties
- Voor groot- en kleinverbruik
Warmte
- Controle op locatie
- Beschikbaar in heel Nederland
- Aantoonbaar betrouwbaar
Veelgestelde vragen over het controleren van een energiemeter
Waarom komt er een monteur bij mij langs?
Uw netbeheerder voert steekproefsgewijze controles uit aan energiemetingen. Dit is een wettelijke verplichting, die wij voor de netbeheerders uitvoeren. Hier heeft u een brief van ontvangen van uw netbeheerder.
Hoe kan ik mijn afspraak bevestigen of wijzigen?
Als u de afspraak wilt bevestigen kunt u dit via de website doen door op de knop bovenin het menu te klikken of door hier te klikken. Daarnaast kunt u voor zowel het wijzigen of het bevestigen contact met ons opnemen via Whatsapp of de telefoon. Voor onze contact gegevens kijkt u op de contactpagina.
Heb ik nog wel gas, stroom en warmte tijdens het controleren?
Om de meter te kunnen controleren, zal de meettechnicus hem uitbouwen. Hierdoor kunt u gedurende ongeveer een half uur geen gas, stroom of warmte-energie gebruiken. Na herplaatsing van de meter zal de technicus u helpen met het opnieuw aanzetten van de apparaten.
Kan ik zelf CIJ Borculo inschakelen voor controle van de gas- of elektriciteitsmeter?
Wij nemen alleen een verzoek tot controle in behandeling van de eigenaar van de meter. Dat is meestal de netbeheerder. Ook in appartementencomplexen is de centrale meter meestal eigendom van de netbeheerder. De meters in de appartementen zijn veelal eigendom van de Vereniging van Eigenaren.
Krijg ik van tevoren bericht wanneer de controle plaatsvindt?
Het bericht dat u krijgt voor de controle komt via een brief in de post. Hierin staat de datum vermeld en een tijdsvak waarin onze monteur langskomt. Wanneer de genoteerde datum voor u uitkomt, wordt er gevraagd of u dit telefonisch óf via Whatsapp wilt vermelden zodat de afspraak bevestigd kan worden. Ook wanneer u de afspraak wilt verzetten, kunt u contact opnemen met hetzelfde telefoonnummer zowel telefonisch als via Whatsapp.
Ik heb een brief ontvangen waarin staat dat u bij langs bent geweest. Wat moet ik hiermee?
Onze meettechnicus heeft mogelijk bij u aangebeld, toen u niet thuis was. U hebt een kaartje ontvangen met onze gegevens, zodat u met ons contact kunt opnemen. Onze contactgegevens vindt u hier. Wij maken graag een afspraak met u voor een controle.